Хочу розпочати зі
слів Василя Ключевського, який сказав: «Щоб бути хорошим викладачем, потрібно
любити те, що ти викладаєш, і любити тих, кому ти викладаєш».
І якщо композитор створює музичні
твори, художник - живописні полотна, то
ВЧИТЕЛЬ, якщо
він є не « урокодавач», а ТВОРЕЦЬ, то він створює свій урок, як витвір
педагогічної майстерності, а також створює його для дітей і разом з ними.
21 століття дає виклик усьому, що нас оточує. Стрімко міняється
техніка і технології, і щоб устигнути за новинками, щоб не відчути себе викинутим за борт
сучасного життя, потрібно вдосконалювати свою педагогічну майстерність та
вчитися разом з учнями. Навчання стає тією категорією ,яка супроводжує
вчителя протягом усього його життя.
Тому хороший урок повинен мати своє «
обличчя», особливості, які
забезпечуються індивідуальним стилем вчителя. Виходячи з цього і будую свої
уроки ,
використовуючи нові, сучасні форми та методи навчання, комп ютерні технології. Це мають бути
і цікаві бесіди, дискусії, вікторини, інтегровані уроки,уроки- ігри, тематичні
бумеранги, краєзнавчі калейдоскопи, мозгові штурми та гранування.
Одиним із методів, який часто використовую є метод коментування, який діє за принципом- «
думаю, говорю, записую». Учень вголос повідомляє, чим на даний момент він займається, розвивається логіка суджень, доказовості, розвивається самостійність мислення, середній і слабкий учень тягнеться за
сильним.
На своїх уроках часто використовую
метод мозкового штурму, що
дає можливість учню висловити будь-яку думку, усе висловлене можна комбінувати як
завгодно, чим
більше ідей, тим
краще.
Також для мене
доречним є використання проектів на уроках (дослідницький, ігровий, інформаційний, проєктно-орієнтовний, творчий). Це стимулює інтерес учнів
до певних проблем, які
передбачають володінням певних знань, і через проект показують практичне
застосування набутих знань. Особливо популярними на уроках зарубіжної
літератури є ігрові проекти, де
учасники обирають собі певні ролі ,обумовлені
характером і змістом проекту. Це можуть бути як літературні персонажі, так і реально існуючі особистості. Учні
імітують їхні соціальні та ділові стосунки, які ускладнюються вигаданими
ситуаціями. Ступінь творчості учнів дуже високий, але домінуючим видом діяльності
все-таки є гра.
Для мене, як і для моїх учнів, кожен урок-це відкриття, на яких розвивається уява, артистизм, фантазія у дітей, допитливість у школярів. Своїми особистісними якостями
спонукаю вихованців до творчої активності.
Мої уроки - це не визначені години
щотижня, а це саме життя, що
має наповнювати душі і сердечка наших дітей. Тільки тоді можна буде говорити
про високу результативність та успіх своєї роботи.
Комментариев нет:
Отправить комментарий